Det var som en dröm

Dålig uppdatering jag vet. xD
Men här har ni iallafall något att läsa som hände idag :)<3
Det var verkligen som en dröm<3

Det började med att Elvira hjälpte mig med att hämta Indiana. Inte för att jag inte klarar Indiana utan för att Rex gärna ställer sig i vägen!
Och sen så gick vi ner till stallet, jag ställde Indiana i gången, myste och rycktade lite.
Sen när Elvira och Cyckla var klara gick ju dom ut i paddocken och Indiana verkade bli jätte orolig, hennes kompis lämna henne ju!
Men efter bestämdhet och kel som lugnade hon ner sig jätte snabbt! Var fan helt chockad! xD
Sen så skulle jag krattsa hennes hovar. Självklart stod hon och gungade fram och tillbaka, fram och tillbaka hela tiden och när jag var klar och reste mig upp kändes det som att ryggen var av!
Men hon stod iallafall still när jag höll på med de andra hovarna :)

Sen hämtade jag ett grimskaft och vi trippade ut i paddocken och gick några varv tränade lite på att hon ska stanna då jag stannar och sen så travade hon lite bredvid mig och vi hoppade över en höjd bom! :)
Hon slängde med huvudet och hade sig så hon verkade ju tycka det var kul! xD
Sen bytte jag med Elvira så att hon hade grimskaft och jag longerlina så då longerade jag Indiana lite grann och hon fick sådant frispel(tyckte jag då xD) då hon gjorde världens jäkla galoppsprång varje gång hon fattade galopp!

Och sen så lämnade Elvira och Cyckla paddocken, jag släppte Indiana lös så då försvann hon i full nitti bort till en liten gräsfläck. Jag tyckte ju att hon var lat då självklart så jag gick emot henne, kallade och slog longerlinan emot mitt ben och VROM sa det bara så var hon på andra sidan paddocken! Jag gjorde samma sak igen och VROM så var hon igång!
Fram och tillbaka, hit och dit, sparkar backut, bockar och har sig! xD
Försökte kalla på henne men nejdå! Inte lyssnade hon inte!
Så jag gick ut ur paddocken och lät henne ha sitt lilla roliga och tillslut kom hon skrittandes emot mig.
Så då tog jag henne med longerlinan och gick några varv i paddocken och sedan så var det bara av med deltan och ut i hagen med henne :)

Och hon verkade så lycklig under hela arbetspasset<3
Nu kommer jag låta lite ego men det verkade som att hon blev glad för att det var jag som lekte med henne, arbetade och gjorde saker hon tyckte var kul!
EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO
Tänker ju säkert ni. Men det är inte på de sättet jag menar xD<3

Aja.
Peace and Love to Every One :)
//Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback