Rädsla och Glädje

Idag så åkte jag ut till vallåkra där Madde och hennes pappa hämtade mig vid tågstationen och sedan bar de av till stallet!
Är inte så van att se Madde helt utan smink så blev sjukt chockad då jag klev in i bilen xD
Iallafall, för att spola fram tiden lite så kan jag ju säga de att vi red ju ut med lilla Dunder Pil. Han var sjukt snäll och jätte mysig till en början.
När vi kom till stubbåkern så släppte jag efter lite och lät honom trava men ganska snart så gick han upp i galopp!
Självklart skulle han "skrämma" mig igenom att göra ett galopp ombyte mitt i alltihopa xD Har aldrig vart med om ett galopp ombyte förut ^^"
Men de var skojj iallafall och madde fotade och visade bilder på min superheta sitts ! Har aldrig sett en hetare stolsitts förut.
Men får faktist skylla på att vi glömde padden som ska vara under sadeln så den slakade bakåt som fan! :O
Men de som skrämde livet ur mig var då han helt plötsligt började galoppera ifrån skritten --> Jag tappar stigbyglarna --> Jag hänger över halsen på honom --> Han stannar --> Jag sätter mig upp --> Han galopperar --> Inga stigbyglar --> HAN FLYGER FRAM --> Jag livrädd och 'ber' Madde stoppa honom för han lyssna inte på mig xD
Så ja. Nu har man galopperat utan stigbyglar också!
Måste säga att de är lättare än i traven XD
Iallafall på honom XD

Men sen red Madde och då började han jäklas. Så snäll han var som inte utsatte mig för det :3
Då fick jag fota lite men blev inte så många bilder då kameran strulade och mina fingrar var isbitar. O:
Är lite ego som inte säger så mycket om Madde (Y)

Men sen så mockade Madde Dunders box och jag gjorde Elaizas box, Men de roliga är väl de att hon var klar med två boxar innan jag var klar med Elaizas!!! Skyller på att jag inte hade några vantar.
Sen såå tog vi in de andra hästarna, fodrade och 'vattnade'.
Sedan blev de att lyssna på Disaster Movie Ending Song.
Den klart bästa låten i världshistorien! Slår Bögarnas Fel med hästlängder!! 8D

Sen var hennes mamma jätte snäll och skjutsade hem mig till GT :) <3


Kommentarer
» Madeleine Johansson

Vi är ju bara bäst! Jag kan inte skicka bilder, min mejl dampar. Så du får kopiera ;)

2011-02-23 21:08:36
URL: http://showjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback